Search
Close this search box.

دستگاه فیلتر پرس هیدرولیک

بزرگترین مزیت فیلتر پرس هیدرولیک این است که می تواند به طور خودکار فشار را حفظ کند. فشار بسیار بالاتر از فشار دستی و مکانیکی که عملکرد خوب فیلتر پرس را تضمین می کند. فیلتر پرس هیدرولیک به طور گسترده در نفت، صنایع شیمیایی، متالورژی، داروسازی، مواد غذایی، کاغذ سازی، شستشوی زغال سنگ و تصفیه فاضلاب و سایر زمینه هایی که نیاز به جداسازی جامد از مایع دارند، استفاده می شود.

انواع فیلتر پرس

فیلتر پرس ها را می توان با توجه به ویژگی های مختلف به انواع زیر تقسیم کرد:

– با توجه به مواد صفحه فیلتر: فیلتر پرس چدن، فیلتر پرس صفحه فیلتر لاستیکی، فیلتر پرس پلی پروپیلن تقویت شده و فیلتر پرس فولاد ضد زنگ و غیره.

– با توجه به فرم جریان مایع: فیلتر پرس جریان باز، فیلتر پرس جریان تیره، فیلتر پرس قابل شستشو/غیر قابل شستشو وجود دارد.

– با توجه به روش تغذیه، می توان آن را به: فیلتر پرس تغذیه میانی، فیلتر پرس تغذیه زاویه ای، فیلتر پرس تغذیه میانی بالا و سایر اشکال تغذیه تقسیم کرد.

– با توجه به روش فشرده سازی صفحه فیلتر: فیلتر فشرده سازی پیچ دستی (به عنوان فیلتر پرس دستی گفته می شود)، فیلتر پرس مکانیکی الکتریکی (به عنوان فیلتر پرس مکانیکی نامیده می شود) و فیلتر پرس سیلندر هیدرولیک (به عنوان فیلتر پرس هیدرولیک شناخته می شود. برای فیلتر پرس با شرایط خاص، می توان آن را به طور جداگانه سفارشی کرد. فیلتر پرس اتوماتیک را می توان با توجه به نیاز کاربر به دستگاه بشقاب کش اتوماتیک، دستگاه تعلیق پارچه فیلتر، دستگاه تمیز کننده اتوماتیک پارچه فیلتر، دستگاه جمع آوری اتوماتیک مایعات و غیره مجهز کرد. زمانی که فرآیند نیاز به تهیه کیک فیلتر نسبتاً خشک دارد، می توانید فیلتر پرس فوق فشار قوی هیدرولیک عمودی را انتخاب کنید؛ زمانی که فرآیند نیاز به فیلتر کردن مواد با دمای بالا دارد، می توانید فیلتر پرس با صفحه فیلتر چدنی یا فولادی ریخته گری (فریم فیلتر) را انتخاب کنید؛ زمانی که غلظت مواد خام کم و مایع است. مقدار نسبتاً کم است، می توانید یک صفحه فیلتر معمولی و قاب را انتخاب کنید. سازندگان فیلتر پرس راه حل های طراحی را به شما ارائه می دهند.

Picture of Electrical Hydraulic Filter Press Machine 110 manufactured by Safi Sazan Safa Company

فیلتر پرس های رایج

سری فیلتر پرس محفظه: مشخصات 320-2000

فیلتر پرس جعبه ای دستی، فیلتر پرس جعبه برقی، فیلتر پرس جعبه مکانیکی (فیلتر پرس جریان باز نوع جعبه مکانیکی، پرس فیلتر جریان تیره نوع جعبه مکانیکی)، فیلتر پرس نوع جعبه هیدرولیک (فیلتر پرس جعبه فشار قوی هیدرولیک، جعبه جریان باز هیدرولیک فیلتر پرس، فیلتر پرس زیر جریان جعبه هیدرولیک، فیلتر پرس جعبه هیدرولیک با باز شدن سریع، فیلتر پرس جعبه اتوماتیک هیدرولیک، فیلتر پرس جعبه پلی پروپیلن هیدرولیک)، فیلتر پرس تمام اتوماتیک جعبه ای (فیلتر پرس نوع جعبه با کنترل برنامه، اتوماتیک با کنترل برنامه فیلتر پرس جعبه ای، فیلتر پرس اتوماتیک بشقاب کش، فیلتر پرس جعبه ای اتوماتیک نگهدارنده فشار، فیلتر پرس اتوماتیک جعبه ای فلپ، فیلتر پرس محفظه تخلیه اتوماتیک، فیلتر پرس کاملا اتوماتیک قابل شستشو، تمام اتوماتیک غیر اتوماتیک فیلتر پرس قابل شستشو)، فیلتر پرس محفظه ای پلی پروپیلن تقویت شده

سری فیلتر پرس صفحه و قاب: مشخصات 320-2000

فیلتر پرس صفحه و قاب دستی، فیلتر پرس صفحه و فریم چدن، فیلتر پرس صفحه و قاب فولادی ضد زنگ، فیلتر پرس صفحه و فریم مکانیکی (فیلترپرس صفحه مکانیکی و فریم جریان باز، فیلتر پرس صفحه مکانیکی و فریم زیر جریان، صفحه مکانیکی الکتریکی فیلتر پرس فریم)، ​​فیلتر پرس صفحه و قاب هیدرولیک (فیلتر پرس صفحه تراکم هیدرولیک و فیلتر قاب، فیلتر پرس صفحه و فریم اتوماتیک هیدرولیک، فیلتر پرس فریم ورق باز/زیر جریان هیدرولیک)، دستگاه فیلتر پرس صفحه و فریم اتوماتیک (صفحه لجن کش اتوماتیک) و فیلتر پرس فریم)

سری پرس فیلتر دیافراگمی: مشخصات 320-2000

فیلتر پرس دیافراگمی هیدرولیک، فیلتر پرس دیافراگمی پلی پروپیلن، فیلتر پرس دیافراگمی پلی پروپیلن فشار قوی هیدرولیک، فیلتر پرس دیافراگمی بازشو سریع، فیلتر پرس دیافراگمی تمام اتوماتیک، فیلتر پرس دیافراگم جریان باز، دستگاه فیلتر پرس دیافراگم جریان تیره، دستگاه فیلتر پرس دیافراگم با جریان تیره فیلتر پرس دیافراگمی پلی پروپیلن، فیلتر پرس دیافراگمی اتوماتیک نوع وانت، فیلتر پرس دیافراگم اتوماتیک هیدرولیک.

تجهیزات جانبی فیلتر پرس

لوازم جانبی فیلتر پرس

صفحه فیلتر پرس (نوع جعبه / قاب صفحه / صفحه فیلتر دیافراگمی، صفحه فیلتر پلی پروپیلن، صفحه فیلتر چدنی، صفحه فیلتر لاستیکی، صفحه فیلتر فولادی ضد زنگ)؛ پارچه فیلتر پرس (نوع جعبه، پارچه فیلتر پرس، پارچه فیلتر برای پرس صفحه و قاب، پارچه فیلتر شستشوی زغال سنگ، پارچه فیلتر باطله، پارچه فیلتر شیمیایی، پارچه فیلتر غیر بافته، پارچه فیلتر تک رشته، پارچه فیلتر نایلونی، پارچه فیلتر پلی استر، پارچه فیلتر پلی پروپیلن، پارچه فیلتر نایلونی، فیلتر وینیلون پارچه، پارچه فیلتر پنبه ای خالص، پارچه فیلتر 750AB، پارچه فیلتر 621، پارچه فیلتر 3927، پارچه فیلتر با دمای بالا، پارچه فیلتر مقاوم در برابر اسید و قلیایی و غیره؛ شیر پرس فیلتر (شیر آب پلی پروپیلن، شیر پلاستیکی، شیرهای لوله مستقیم، امتداد یافته لوله های آب، شیرهای سوپاپ توپ، شیرهای چوب پنبه ای، شیرآلات مستقیم / اریب و غیره، مشخصات: 4 امتیاز | 6 امتیاز | 1 اینچ | 1.2 اینچ | شیرهای 1.5 اینچی؛ دسته فیلتر فیلتر پرس / دسته (دسته پلی پروپیلن، چدن دستگیره، دستگیره سریع باز شدن؛ گیره پارچه فیلتر برای پرس فیلتر (گیره پارچه پلی پروپیلن، گیره پارچه چدنی، گیره پارچه ای ABS، گیره پارچه نایلونی، گیره پارچه ای زاویه دار، گیره پرس فیلتر/کشنده (کشنده نوع 08، کشنده اتوماتیک، بدون زنگ) دستگاه کشش فولادی، دستگاه کشنده فولاد ضد زنگ پرس فیلتر، کشنده محافظ و غیره پمپ ها، پمپ های دیافراگمی، پمپ های مقاوم در برابر خوردگی، پمپ های تغذیه منتظر می مانند.

فرآیند کار فیلتر پرس هیدرولیک

فیلتر پرس هیدرولیک نوعی تجهیزات فیلتر متناوب با فشار برای جداسازی جامد از مایع است. اثر جداسازی خوب و نحوه استفاده آسانی دارد. هنگامی که فیلتر پرس کار می کند، پیستون در سیلندر روغن، صفحه تراکم را فشار می دهد. تا صفحه فیلتر و پارچه فیلتر بین صفحه تراکم و صفحه رانش فشرده گردد. که مواد فیلتر شده با فشار کاری (دوغاب) در محفظه فیلتر فشار، فیلتر می شوند.
فیلتر پرس هیدرولیک عمدتا از چهار قسمت تشکیل شده است که عبارتند از: قسمت قاب، قسمت فیلتر، قسمت کنترل هیدرولیک و الکتریکی.
(1) بخش قاب: قاب اساس فیلتر پرس را تشکیل می دهد تا مکانیزم فیلتر را پشتیبانی کند و سایر اجزا را به هم متصل کند. این عمدتا از صفحه رانش، صفحه فشرده سازی، قسمت فشرده سازی و تیر اصلی تشکیل شده است.
(2) قسمت فیلتراسیون: از صفحات فیلتر تشکیل شده است که روی پرتو اصلی به ترتیب معینی چیده شده اند و رسانه فیلتر (پارچه فیلتر) بین صفحات فیلتر قرار می گیرد تا واحدهای فیلتر (محفظه های فیلتر) را تشکیل دهد.
(3) قسمت هیدرولیک: دستگاه قدرت فیلتر پرس است و اجزای اصلی آن از یک ایستگاه هیدرولیک و یک سیلندر روغن تشکیل شده است.
(4) بخش الکتریکی: مرکز کنترل کل دستگاه است و کل فیلتر پرس را با کنترل ایستگاه هیدرولیک کنترل می کند. طراحی ساختار کل دستگاه معقول است، عملکرد پایدار و قابل اعتماد است، عملیات ساده است، تعمیر و نگهداری راحت است، و دامنه کاربرد گسترده است. این تجهیزات برای جداسازی تعلیق است.

مکانیزم تراکم فیلترپرس هیدرولیک

مکانیزم تراکم فیلتر فشاری هیدرولیک شامل یک ایستگاه هیدرولیک، یک سیلندر روغن، شیر جهت، فشارسنج، مدار روغن، مخزن سوخت، یک پیستون، یک میله پیستون و یک ایستگاه هیدرولیک که میله پیستون را به صفحه تراکم متصل می کند. هنگامی که دستگاه فیلترپرس هیدرولیک در حال پرس است، ایستگاه هیدرولیک روغن پرفشار را تامین می کند. محفظه المنت متشکل از سیلندر روغن و پیستون با روغن پر می شود. هنگامی که فشار بیشتر از مقاومت اصطکاکی صفحه پرس باشد، پرس صفحه به آرامی صفحه فیلتر را فشرده می نماید. هنگامی که نیروی سفت کننده به مقدار فشار تعیین شده توسط شیر کمکی (که توسط نشانگر فشار سنج نشان داده می شود)، به صفحه فیلتر و قاب فیلتر می رسد؛ فشرده می شود. شیر تخلیه شروع به تخلیه نموده و منبع تغذیه موتور را قطع می کند. عمل پرس کامل می شود. در هنگام برگشت، سوپاپ معکوس تغییر جهت می دهد و روغن فشار وارد حفره میله سیلندر روغن می شود. فشار می تواند بر مقاومت اصطکاک صفحه پرس غلبه کند، صفحه پرس شروع به عقب نشینی می کند.

هنگامی که پرس هیدرولیک به طور خودکار فشار را حفظ می کند، نیروی فشار توسط فشارسنج تماسی الکتریکی کنترل می شود. نشانگر حد بالایی و نشانگر حد پایین فشارسنج را، روی مقدار مورد نیاز فرآیند تنظیم کنید. زمانی که نیروی فشار به حد بالایی فشارسنج رسید؛ منبع تغذیه قطع می شود. پمپ روغن منبع تغذیه را قطع می کند و به دلیل نشت احتمالی داخلی و خارجی سیستم مدار روغن، نیروی فشار کاهش می یابد. برق روشن می‌شود و پمپ روغن شروع به تامین روغن می‌کند. وقتی فشار به حد بالایی رسید، برق قطع می‌شود. پمپ روغن عرضه روغن را متوقف می‌کند، به طوری که چرخه می‌تواند به اثر اطمینان از نیروی فشار در داخل برسد.

طول فرآیند فیلتر کردن مواد روش فیلتراسیون

روشی که فیلتر خارج می شود به دو دسته فیلتراسیون جریان باز و فیلتر زیر جریان تقسیم می شود. برای فیلتراسیون جریان باز، خروجی در پایین هر صفحه فیلتر مجهز به یک نازل آب است و فیلتر به طور مستقیم از نازل آب خارج می شود. در فیلتراسیون زیر جریان زیر هر صفحه فیلتر یک خروجی مایع وجود دارد که درزهای خروج مایع چند صفحه فیلتر به هم متصل شده و کانال خروجی مایع را تشکیل می دهد. که از طریق لوله ای که به درزهای خروجی مایع در زیر صفحه رانش متصل است تخلیه می شود.

روش شستشو

زمانی که کیک فیلتر نیاز به شست و شو دارد، گاهی اوقات شستشوی یک طرفه و شستشوی دو طرفه و شستشوی یک طرفه زیر جریان و شستشوی دو طرفه وجود دارد. شستشوی یک طرفه جریان باز به این معنی است که لوسیون به صورت متوالی از سوراخ ورودی لوسیون صفحه رانش وارد می شود، از پارچه فیلتر و سپس از کیک فیلتر عبور می کند و از صفحه فیلتر غیر متخلخل خارج می شود. نازل خروجی مایع صفحه سوراخ دار بسته است نازل خروجی مایع صفحه بدون روزنه باز است. شستشوی دو طرفه جریان باز به این معنی است که مایع لباسشویی دو بار از سوراخ های ورودی مایع لباسشویی در دو طرف بالای صفحه رانش شسته می شود، یعنی مایع لباسشویی ابتدا از یک طرف و سپس از طرف دیگر شسته می شود. ورودی مایع لباسشویی دارای جهت مورب است، بنابراین به آن شستشوی متقاطع دو طرفه نیز می گویند. شستشوی جریان یک طرفه تحت جریان به این معنی است که مایع شستشو از سوراخ ورودی مایع شستشوی صفحه رانش وارد صفحه سوراخ شده می شود، از پارچه فیلتر و سپس از کیک فیلتر عبور می کند و از صفحه فیلتر غیر متخلخل خارج می شود. شستشوی دو طرفه تحت جریان به معنای شستشوی متوالی مایع از دو سوراخ ورودی مایع در دو طرف بالای صفحه توقف است یعنی ابتدا از یک طرف و سپس از طرف دیگر شستشو شود. خروجی مایع لباسشویی به صورت مورب است. جهت.بنابراین به آن شستشوی متقاطع دو طرفه زیر جریان نیز می گویند.

نکات نگهداری فیلتر فشاری هیدرولیک

(1) توجه داشته باشید که آیا قطعات اتصال هر قسمت شل هستند یا خیر و باید در هر زمان سفت شوند.

(2) محور فشرده سازی یا پیچ فشرده سازی باید به خوبی روغن کاری شود تا از مواد خارجی جلوگیری شود.

(3) گیج فشار باید به طور مرتب کالیبره شود تا از حساسیت آن اطمینان حاصل شود.

(4) قاب جدا شده باید صاف ذخیره شود تا از خم شدن و تغییر شکل جلوگیری شود.

(5) بررسی کنید که آیا فشار کاری سیستم هیدرولیک و حجم روغن در مخزن سوخت در هر شیفت کاری در محدوده مشخص شده است یا خیر.

(6) روغن هیدرولیک تمیز 46# باید به مخزن روغن اضافه شود و پس از فیلتر شدن توسط فیلتر مش 80-100 اضافه شود، افزودن روغن حاوی ناخالصی یا رطوبت به مخزن روغن ممنوع است.

تولید کننده دستگاه فیلتر پرس

فروش مستقیم کارخانه فیلتر پرس ، پارچه، قاب و صفحه فیلتر پرس

دستورالعمل سفارش فیلتر پرس هیدرولیک: هنگام انتخاب مدل فیلتر پرس باید از نوع و ماهیت ماده ای که باید فیلتر کنید و همچنین ظرفیت پردازش روزانه مواد، میزان رطوبت مواد و غیره اطلاع داشته باشید. مساحت فیلتراسیون مورد نیاز و حجم کل محفظه فیلتر را تخمین بزنید. سپس برای انتخاب مدل فیلتر پرس مناسب، جدول پارامترهای عملکرد فیلتر پرس ارائه شده توسط صافی سازان صفا را کارشناسان مشاور دریافت نمایید.

(1) مدل های فیلتر پرس با توجه به مشخصات صفحه فیلتر تعیین می شوند: صفحات فیلتر 320، 450، 630، 800، 920، 1000، 1250، 1500، 1600، 1500X2000، 2000 و انواع صفحات فیلتر پرس مخصوص.

(2) حداکثر منطقه فیلتر 2000 متر㎡ است.

(3) مواد صفحه فیلتر به چدن، لاستیک، پلی پروپیلن تقویت شده (پلاستیک)، پلی پروپیلن الیاف شیشه و غیره تقسیم می شوند.

(4) اشکال جریان مایع شامل جریان باز، جریان زیرین، قابل شستشو، غیرقابل شستشو، خوراک میانی، تغذیه گوشه، تغذیه میانی بالایی و غیره است.

(5) روش های فشرده سازی صفحه فیلتر عبارتند از: فشرده سازی پیچ دستی، فشرده سازی مکانیکی الکتریکی و فشرده سازی سیلندر هیدرولیک. برای فیلتر پرس با شرایط خاص، می توان آن را به طور جداگانه مذاکره کرد.

(6) صفحه کشش خودکار اختیاری، فلپ خودکار تماس با مایع، کنترل برنامه کامپیوتری، ضد انفجار، ضد خوردگی با مقاومت بالا و غیره.

تولیدکننده فیلتر پرس

خدمات پس از فروش فیلتر پرس

انواع دستگاه فیلتر پرس آزمایشگاهی ، فیلترپرس دستی، هیدورلیک، اتومات، چمبر، ممبران و فیلترپرس سفارشی توسط شرکت صافی سازان صفا به تمام شهرهای ایران عرضه می گردد. خدمات پس از فروش فیلتر پرس تمامی محصولات صافی سازان صفا شامل می شود.

دستگاه فیلتر پرس100 - صافی سازان صفا