Search
Close this search box.

قیمت فیلتر پرس به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت فیلتر پرس مسئله ای هنگام خرید فیلتر پرس اهمیت پیدا می کند. در این نوشته سعی میکنم تا حد امکان عوامل تاثیرگذار بر قیمت فیلتر پرس را بررسی نماییم. قیمت فیلتر پرس به عنوان یک شاخص مهم برای اشاره به ارزش محصول، اغلب اولین چیزی است که هنگام خرید محصول به آن توجه می کنیم. در زندگی، اغلب می‌توانیم برخی از افراد را ببینیم که به محصول اشاره می‌کنند و می‌گویند «به قیمتش نمی‌ارزد»، در حالی که دیگران می‌گویند «ارزشش را دارد». بنابراین چه چیزی ارزش و بی ارزشی را تعریف می کند، و چگونه قضاوت کنیم که آیا یک محصول ارزش پول را دارد؟

انواع فیلتر پرس

خرید و قیمت فیلتر پرس

در مواجهه با تردید مصرف کنندگان، از محصولات خودمان شروع کردیم و فیلتر پرس را مثال زدیم. تا به مصرف کنندگان و دوستان بگوییم چه عواملی بر قیمت فیلتر پرس تأثیر می گذارد. این امر باعث می شود که مصرف کنندگان هنگام خرید محصولات مرتبط در آینده “آگاه شوند”.

عوامل موثر بر قیمت فیلترپرس

در مورد عواملی که بر قیمت فیلتر پرس تاثیر می گذارد، اولین نکته باید نوع کلی فیلتر پرس باشد. انواع فیلتر پرس طبیعتاً قیمت های متفاوتی دارند، همانطور که بین مدل های مختلف تلفن همراه تفاوت قیمت وجود دارد. طبیعتا همچون سایر دستگاه ها و تجهیزات صنعتی، دستگاه فیلتر هم انواع و اقسام مختلفی دارد. از این رو قیمت دستگاه مینی فیلتر روغن، دستگاه فیلتر شنی، قیمت دستگاه فیلتر روغن خردل، فیلتر پرس صنعتی یا فیلتر پرس آزمایشگاهی متفاوت خواهد بود.

بسته به عوامل مختلفی مانند برند، ظرفیت، ویژگی ها، سطح اتوماسیون دستگاه، ظرفیت پردازش دستگاه، نوع و تعداد فیلترهای مورد استفاده و کیفیت؛ قیمت فیلتر پرس می تواند بسیار متفاوت باشد. لازم به ذکر است که کیفیت دستگاه بر قیمت آن تأثیر دارد. دستگاه های ارزان‌تر ممکن است از مواد با کیفیت پایین‌تر ساخته شوند و ممکن است به اندازه ماشین‌های پیشرفته‌تر کار نکنند. بنابراین توجه به قیمت و کیفیت دستگاه قبل از خرید ضروری است. علاوه بر هزینه خود دستگاه، عوامل دیگری مانند نصب، نگهداری و تعویض قطعات نیز ممکن است به هزینه کلی استفاده از دستگاه فیلتر اضافه شود.

مهم است که دستگاه فیلتر پرس را متناسب با نیاز کار و بودجه خاص خودتان انتخاب نمایید. در عین حال هزینه ها و مزایای طولانی مدت استفاده از دستگاه را نیز در نظر بایستی بگیرید. در نظر گرفتن هزینه های تعمیر و نگهداری و عملیاتی دستگاه، از جمله هزینه قطعات جایگزین و سرویس مداوم، مهم است.

از این رو توصیه می شود قبل از تصمیم گیری برای خرید فیلتر پرس با کارشناسان شرکت صافی سازان صفا جهت مشاوره تماس حاصل فرمایید.

قیمت انواع دستگاه فیلترپرس

با توجه به قیمت های روز بازار، قیمت انواع فیلتر پرس در حال حاضر در بازار از بالا به پایین عبارتند از: فیلتر پرس ممبران، فیلتر پرس صفحه ای و فریم و سپس فیلتر پرس محفظه ای. برخی افراد ممکن است بپرسند چرا فیلتر پرس های صفحه ای و فریمی معمولاً گران تر از فیلتر پرس های محفظه ای هستند؟ زمان و نیروی انسانی بیشتر برای ساخت فیلتر پرس های محفظه ای، و فیلتر پرس های صفحه ای و فریمی دقیق تر و کارآمدتر از فیلتر پرس های محفظه ای هستند.

علاوه بر این، منطقه فیلتراسیون موثر فیلتر پرس نیز عامل مهمی در قیمت فیلتر پرس است. منطقه فیلتر موثر به کل مساحت محفظه صفحه فیلتر اشاره دارد که با مواد در تماس است و می تواند به طور موثر فیلتر شود. بدیهی است که هرچه منطقه فیلتراسیون فیلتر پرس بزرگتر باشد، ظرفیت پردازش تجهیزات بالاتر خواهد بود، یعنی می تواند فیلتر بیشتری را تحمل کند. راندمان کار ارزش را تعیین می کند طبیعتاً تجهیزات فیلتر پرس که می تواند 100 تن مایع فیلتر را پردازش کند قطعاً گران تر از تجهیزات فیلتر پرس است که می تواند 20 تن را پردازش کند.

با توجه به شرایط فوق، هنگامی که مصرف کنندگان خرید فیلتر پرس را انتخاب می کنند، می توانند با مقایسه تعداد صفحات فیلتر فیلتر پرس های مختلف، قیمت آن ها را تعیین کنند. به طور کلی، هنگامی که اندازه صفحات فیلتر یکسان است، هرچه صفحات فیلتر بیشتری در فیلتر پرس وجود داشته باشد، منطقه فیلتر بزرگتر، ظرفیت پردازش قوی تر و قیمت بالاتر است.

درجه اتوماسیون فیلتر پرس یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت آن است. فیلتر پرس دستی ارزان تر از فیلتر پرس مکانیکی است که ارزان تر از فیلتر پرس هیدرولیک است که از فیلتر پرس اتوماتیک ارزان تر است. که خرید فیلتر پرس اتوماتیک برای راندمان بالا برای برخی صنایع مهم است.از آنجایی که امروزه علم و فناوری بیشتری برای تجهیزات فیلتر پرس اعمال می شود، هر چه درجه اتوماسیون بالاتر باشد، فیلتر پرس گران تر خواهد بود. به همین دلیل است که در برخی موارد فیلتر پرس های محفظه ای گران تر از فیلتر پرس های غشایی هستند.

علاوه بر این، برند نیز یکی از عوامل موثر بر قیمت فیلتر پرس است. معمولا قیمت برخی از برندهای معروف فیلتر پرس از برندهای عمومی بیشتر است. این نیز به راحتی قابل درک است. این مزیت برندی است که همه می دانند. علاوه بر این، شانگهای داژانگ گفت که محصولات فیلتر پرس برندهای معروف از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش تضمین شده است و مصرف کنندگان در هنگام خرید چنین محصولاتی احساس امنیت بیشتری خواهند داشت.

فیلتر پرس چگونه کار می کند؟

فیلتر پرس وسیله ای است که برای جداسازی جامد از مایع استفاده می شود. با جدا کردن جامدات از مایعات با استفاده از فشار و یک محیط فیلتر مانند پارچه یا کاغذ عمل می کند. فرآیند فیلتر پرس معمولاً شامل مراحل زیر است:

  • آماده سازی فیلتر پرس: فیلتر پرس ابتدا با نصب صفحات فیلتر و پارچه یا صفحه نمایش تهیه می شود. صفحات فیلتر به ترتیب مرتب شده اند و بر روی یک قاب نصب می شوند.
  • پر کردن دوغاب: دوغاب که مخلوطی از جامدات و مایعات است به داخل فیلتر پرس پمپ می شود. دوغاب فضای بین صفحات فیلتر و پارچه ها را پر می کند.
  • فیلتر کردن: هنگامی که دوغاب در جای خود قرار گرفت، فشار به فیلتر پرس وارد می شود. فشار، مایع موجود در دوغاب را از طریق پارچه‌ها یا صفحه‌های فیلتر عبور می‌دهد و ذرات جامد را پشت سر می‌گذارد. مواد جامد روی پارچه های فیلتر جمع می شوند، در حالی که مایع فیلتر شده از صفحات عبور کرده و از پرس خارج می شود.
  • تشکیل کیک: با ادامه فرآیند فیلتر کردن، ذرات جامد شروع به جمع شدن روی پارچه ها یا صفحه های فیلتر می کنند و لایه ای از کیک را تشکیل می دهند. ضخامت کیک به ماهیت مواد جامد و شرایط فیلتر بستگی دارد.
  • حذف کیک: هنگامی که فرآیند فیلتر کردن کامل شد، فیلتر پرس باز می شود و کیک از پارچه های فیلتر خارج می شود. کیک معمولاً با استفاده از آب یا حلال‌های دیگر خراشیده یا شسته می‌شود.
  • تمیز کردن صفحه: پس از برداشتن کیک، صفحات فیلتر تمیز می شوند و پارچه های فیلتر جایگزین یا تمیز می شوند و فیلتر پرس را برای چرخه بعدی آماده می کند.

فرآیند فیلتر کردن تا رسیدن به سطح مطلوب جداسازی جامد از مایع تکرار می شود. فیلتر پرس دستگاهی همه کاره است که در صنایع مختلف از جمله مواد غذایی و آشامیدنی، داروسازی، معدن و تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

استعلام لیست قیمت فیلترپرس از شرکت صافی سازان صفا زنجان

از آنجایی که بازار فیلتر پرس همچنان در حال گسترش است، کسب و کارهای بیشتری در حال عرضه محصولات مختلف با مدل های مختلف هستند. در مواجهه با مجموعه‌ای خیره‌کننده از محصولات و قیمت‌های متفاوت، مصرف‌کنندگان تنها در صورتی می‌توانند محصولات با ارزش برای پول را از میان محصولات فیلتر پرس ناهموار انتخاب کنند که بدانند چه عواملی می‌توانند بر قیمت فیلتر پرس ها تأثیر بگذارند. از این رو جهت مشاوره و خرید انواع دستگاه فیلترپرس، صفحات فیلتر پرس، پارچه فیلتر پرس و هرگونه لوازم جانبی با شرکت صافی سازان صفا زنجان در ارتباط باشید. همکاران ما چه از طریق رسانه های اجتماعی چه از طریق تماس تلفنی پاسخگو می باشند.

با توجه به سال ها سابقه فعالیت در زمینه فیلتر پرس، شرکت صافی سازان صفا زنجان آماده ارائه هرگونه خدمات مربوط به فیلتر پرس می باشد.

قیمت و خرید و عوامل قیمت دستگاه فیلتر پرس -صافی سازان صفا