Search
Close this search box.

کاربردهای دستگاه فیلتر پرس در صنایع مختلف

کاربرد دستگاه فیلتر پرس این است که عمل تصفیه محلول امولسیون(جامد در مایع) را در حجم زیاد انجام داده و جامد را از مایع جدا می کند. دستگاه فیلترپرس  filter press متشکل از قاب و صفحات متفاوت، موظف به جداسازی جامد از مایع یا جامد از گاز توسط فشار بین صفحات فیلتر پرس است.

کاربرد فیلترپرس در صنایع مختلف عبارتنداز:

  • کاربرد دستگاه فیلتر پرس در ماسه شویی
  • کاربرد دستگاه فیلتر پرس صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • کاربرد دستگاه فیلتر پرس صنایع معدنی نظیر خطوط روی، مس، نقره و…
  • کاربرد دستگاه فیلتر پرس در تصفیه آب
  • کاربرد دستگاه فیلتر پرس صنایع غذایی شامل: شکر، قند، شکلات، روغن های گیاهی، زیتون و …
  • کاربرد دستگاه فیلتر پرس صنایع دارویی
  • کاربرد دستگاه فیلتر پرس صنایع شیمیایی
  • کاربرد دستگاه فیلتر پرس صنایع رنگرزی
  • کاربرد دستگاه فیلتر پرس صنایع کاشی و سرامیک
  • کاربرد دستگاه فیلتر پرس صنایع نساجی
  • کاربرد دستگاه فیلتر پرس صنایع سنگ بری و…

نیاز روزافزون صنایع مختلف به دستگاه های فیلترپرس و قطعات استاندارد قالب که از نظر کیفی و کمی جابگوی نیازهای صنعتگران باشد؛ شرکت صافی سازان صفا را برآن داشت تا با برنامه ریزی و با استفاده از دانش و تجربه متخصصین فنی شرکت و سرمایه گذاری های مختلف اقدام به افزایش ظرفیت و توان تولید و همچنین ارتقاء کیفیت محصولات نماییم. تا بتوانیم در جهت تحقق مشتری مداری و توجه نیازهای مشتریان گامی بزرگ برداریم.

طرز کاربرد دستگاه فیلتر پرس و عملیات فیلتراسیون

همانطور که در شکل نشان داده شده است، محلول ذخیره شده در مخزن A از طریق یک پمپ به فیلتر پرس منتقل می شود. پر کردن دوغاب باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود تا از تشکیل توده در اولین محل قبل از پر کردن آخرین محل جلوگیری شود. هنگامی که محفظه فیلتر پر می شود، فشار درون سیستم افزایش می یابد و لجن تشکیل می شود.

سپس مایع از طریق پارچه فیلتر با افزودن هوای فشرده یا جریان آب فیلتر می شود (استفاده از آب تحت فشار در مقایسه با هوای فشرده به زمان بیشتری برای عبور از محفظه فیلتر نیاز دارد. اما این روش سودآور است).

(لوله قرمز) محلول صاف شده که از پارچه فیلتر عبور می کند از لوله جمع آوری شده و در مخزن فیلتر (مخزن D) ذخیره می شود. اما کیک فیلتر (جامد) در قاب باقی می ماند. در این مرحله بازوهای هیدرولیک فیلتر پرس به سمت عقب حرکت می کنند و صفحات فیلتر پرس را می توان به صورت دستی یا خودکار (بسته به نیاز شما) از یکدیگر جدا کرد. صفحات از یکدیگر و کیک فیلتر از کیک فیلتر جدا می شوند. صفحه فیلتر پرس پایین می آید. قسمت E که در تصویر می افتد جایی است که کیک ها روی هم چیده شده اند.

تمامی فیلترپرس ها از لحاظ خروج محلول به 3 نوع مدار باز، مداربسته و مداربسته با قابلیت مدار باز قابل طراحی می باشند. صفحات از بهترین جنس مواد پلی پروپیلن و در 2 نوع چمبر و ممبران تولید می گردد.

اجزاء دستگاه فیلتر پرس

1) صفحه تصفیه کننده
صفحه فیلتر پرس از P.P. (پلی پروپیلن ترکیبی) با برس های تزریقی مخصوص که در مراحل مختلف ماشینکاری پولیش و آماده می شوند و در برابر فشار، شکستگی، دما و سایش مقاومت خوبی دارند.

2) بازویی
بازوهای فیلترپرس در مدل های دو میله ای و تسمه جامد تولید می شوند و در هر دو مدل ماشین کاری دقیق بر روی آنها انجام می شود.

3) صفحه فشار دهنده
فیلتر پرس صفحه ای دارای دو نوع فول (طرح آلمانی) و مشبک تقویت شده می باشد و ماشین کاری می شوند.

4) تابلو برق
تابلو برق فیلتر پرس دارای سیستم کنترل فشار اتوماتیک و سیستم ایمنی کافی، از طریق سیستم های آنالوگ و کنترل PLC می باشد.

5) مجموعه جک
مجموعه جک فیلتر پرس از مواد ایتالیایی ST52 ساخته شده است.
6) مجموعه هیدرولیک
سیستم هیدرولیک فیلتر پرس از تجهیزات ایتالیایی استفاده می کند و اقدامات ایمنی لازم را در نظر می گیرد و به طور خودکار یک سیستم جبران افت فشار را اجرا می کند.
صفحه فشار و فیلتر می تواند هیدرولیک دستی یا الکتروهیدرولیک باشد.

7) صفحه نگهدارنده جک
جک پارویی از مواد ST37 با دقت بالا ساخته شده است.

8) پمپ فیلترپرس
بسته به نیاز مشتری می توان پمپ های ممبران با توان های مختلف، پروانه باز، سیلندر یا تک پمپ را برای فیلتر پرس در نظر گرفت.

9) پارچه فیلتر پرس
پارچه های فیلتر پرس بسته به منطقه مورد استفاده می توانند از مواد مختلفی و اندازه منافذ متفاوتی تا 50 میکرون ساخته شوند.

انواع فیلتر پرس تولیدی توسط شرکت صافی سازان صفا از نظر ساختاری

دستی: در این نوع از فیلترپرس ها، صفحات توسط یک پیچ فشاردهنده چرخ دنده ای به سمت انتهای دستگاه هدایت شده و فیلتراسیون شکل می گیرد. این فیلتر پرس ها معمولا با تعداد صفحات پایین تر از 20 عدد تولید می گردند.

20*20 شکل مربع، ضخامت کیک هر صفحه 20mm ، حجم کیک هر صفحه 0.4 لیتر، مساحت فیلتراسیون هر صفحه 0.05 متر مربع و فشار اعمالی بر روی صفحات دستی می باشد.

دستگاه فیلتر پرس60 - صافی سازان صفا

هیدرولیک: در این نوع از فیلترپرس ها، صفحات به وسیله جک هیدرولیک به سمت انتهای دستگاه هدایت شده و فیلتراسیون شکل می گیرد. به دلیل فشار یکنواختی که بین صفحات اعمال می شود، آب بندی محلول به بهترین شکل انجام می شود و افت فشار توسط سیستم هیدرولیک جبران می شود.

40*40- 150*150شکل مربع، ضخامت کیک هر صفحه 32-36 میلی متر، حجم کیک هر صفحه 3-64 لیتر، مساحت فیلتراسیون هر صفحه 0.23 – 3.9 متر مربع و قدرت الکتروموتوریونیت هیدرولیک 3-11 کیلو وات می باشد.

دستگاه فیلتر پرس100 - صافی سازان صفا

اتوماتیک: در این نوع از فیلتر پرس ، کلیه عملیات بصورت اتومات و با بالاترین راندمان و کیفیت انجام می شود. در سیستم اتوماتیک عملیاتی نظیر باز و بسته شدن جک، جابجایی صفحات فیلتر پرس، بارگیری و تخلیه کیک به صورت اتوماتیک شکل می گیرد و می توان باز شدن صفحات را از تک به تک تا 6 عدد به صورت همزمان تنظیم کرد. این دستگاه ها می توانند شامل سیستم ویبره جهت تخلیه کیک نیز باشند.

صفحه فیلتر پرس100-تولید شرکت صافی سازان صفا

قاب و صفحه فیلتر پرس

مزایای قاب و صفحه های پلاستیکی (پلی پروپیلن):

1) مقرون به صرفه بودن

2) ضد اسیدی و بهداشتی

3) حجم کیک با استفاده از قاب و صفحه افزایش یافته و در صنایع قند و روغن بیشترین کاربرد را دارد.

سوالات مهم درباره فیلترپرس

  • فیلتر پرس۴۰cm*40cm (ابعاد صفحه فیلتر پرس) ۲۵-۳۵ عدد
  • فیلتر پرس۶۰cm*60cm (ابعاد صفحه فیلتر پرس) ۳۰ – ۴۵ عدد
  • فیلتر پرس۸۰cm*80cm (ابعاد صفحه فیلتر پرس)  ۵۰ – ۷۵ عدد
  • فیلتر پرس ۱۰۰cm*100cm(ابعاد صفحه فیلتر پرس) ۵۰ – ۷۵ عدد
  • فیلتر پرس ۱۲۰cm*120cm (ابعاد صفحه فیلتر پرس) ۷۰ – ۹۰ عدد
  • فیلتر پرس ۱۵۰cm*150cm (ابعاد صفحه فیلتر پرس) ۹۰ – ۱۰۰ عدد
قیمت و خرید و عوامل قیمت دستگاه فیلتر پرس -صافی سازان صفا