Search
Close this search box.

دستگاه فیلتر پرس خانگی | فیلتر پرس دستی

صافی سازان صفا سازنده  فیلتر پرس خانگی با ابعاد کوچک و انواع فیلتر پرس تمام اتوماتیک ممبران و چمبر دستگاه های صنعتی در ابعاد متوسط و بزرگ می باشد. فیلتر پرس خانگی یا فیلتر پرس دستی برای تصفیه و فرآوری بعضی محلول های با حجم کم به کار می رود. در این دستگاه ها باز و بسته شدن صفحه، تخلیه کیک فیلتر و حرکت صفحه فیلتر همگی به صورت دستی انجام می شود. عمدتاً در شرایط محدود مانند تصفیه و فرآوری ظرفیت پایین مناسب است.

فیلتر پرس خانگی (دستی)

دستگاه فیلتر پرس خانگی(دستی)

فیلتر پرس سیستمی جهت جداسازی و تصفیه ذرات معلق جامد (سوسپانسیون یا دوغاب) به شکل یک کیک (گل) بصورت تحت فشار است. این دستگاه متشکل از صفحات پوشیده با پارچه می باشد. عملیات آبگیری در این دستگاه با فشار دادن صفحات و عملکرد فیلترانجام می شود. سه نوع اصلی فیلتر پرس وجود دارد: دستی، اتوماتیک و هیدرولیک. هر نوع مدل تولید می تواند در صنایع خاصی در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد. بدیهی است که قیمت دستگاه بسته به دستی یا اتوماتیک بودن و میزان جابجایی آن متفاوت خواهد بود. در ادامه هر یک بررسی و توضیح داده شده است.

فیلتر پرس خانگی یا دستی ساده ترین و کم هزینه ترین نوع فیلتر پرس هستند و کاربرد محدودی دارند. برای تصفیه برخی محلول ها در کارگاه هایی با تولید محدود و ظرفیت کم استفاده می شود. باز و بسته شدن صفحات، تخلیه کیک فیلتر و حرکت صفحات فیلتر به صورت دستی انجام می شود. معمولاً برای تصفیه با حجم کم استفاده می شود. شاسی فیلتر پرس دستی معمولا از آهن، چدن یا فولاد ساخته می شود. در این دستگاه ها از آنجایی که فرآیند تخلیه و باز و بسته شدن صفحات توسط نیروی انسانی و با کمک اهرم های دستی انجام می شود، سرعت پایین بوده و معمولاً برای کارهای کوچک و یا نمونه های آزمایشگاهی استفاده می شود.

ارزان ترین فیلتر پرس دستی

ارزان ترین نوع این سیستم ها فیلتر پرس دستی است. جابجایی صفحه، تخلیه کیک و فیلتراسیون در این مدل به صورت دستی انجام می شود. بنابراین، عمدتاً برای کاربردهای محدود مانند تصفیه و پردازش دسته ای کوچک استفاده می شود. شاسی این دستگاه ها معمولا از آهن، چدن یا فولاد ساخته می شود.

این مدل از فیلتر پرس معمولاً صفحات 20×20، 40×40 و 60×60 را با تعداد صفحات محدود (معمولاً کمتر از 15 صفحه) تولید می کند. در فرآیند ساخت این فیلتر پرس دستی از پمپ یا مخزن هیدرولیک استفاده نمی شود و اپراتور عملیات آب بندی صفحه را از طریق پیچ نصب شده بر روی دستگاه انجام می دهد.

خرید فیلتر پرس

خرید فیلتر پرس دستی (Manual Filter Press )

فیلترپرس دستی در ابعاد 20*20، 40*40، 60*60، 80*80 و 100*100 با توجه به نیاز کار مشتری طراحی می گردد. دمای قابل تحمل صفحات فیلتر پرس دستی معمولا تا 100 درجه است. خارج شدن مایع فیلتر پرس دستی شبیه به شیر سماور، نشان دهنده پر این نوع فیلتر پرس می باشد. جهت شتسشوی پارچه فیلتر پرس خانگی (دستی) جنس پلی پروپیلن راحت با مواد اسیدی شسته می شود. اما پارچه فیلتر پرس پلی استر بایستی با دقت بیشتر شسته شود.

روی فیلتر پرس دستی نمی توان فشاری بالاتر از فشار دستگاه وارد نمود. چون فشار بیش از حد موجب آسیب به سیستم هیدرولیک و صفحات فیلترپرس می گردد. پارچه کثیف فیلتر پرس، عملکرد بد پمپ تغذیه و تغییر افزودنی های نامناسب باعث تولید نکردن کیک خوب در فیلتر پرس دستی می شود. درصنایع نفت، صنایع سبک، صنایع شیمیایی، تصفیه آب، متالوژی و نساجی (کارگاهی و صنعتی) فیلتر پرس دستی کارایی دارد.

برای خرید فیلتر پرس دستی و استعلام قیمت فیلتر پرس با کارشناسان ما تماس بگیرید. سفارشی سازی و طراحی فیلتر پرس در انواع مدل و ابعاد توسط صافی سازان صفا مناسب و مختص کار شما انجام می پذیرد.

انواع دستگاه فیلترپرس صافی سازان صفا

در سایزهای 20*20، 40*40، 60*60، 80*80، 100*100، 120*120 و 150*150:

– دستگاه فیلترپرس دستی

– دستگاه فیلترپرس نیمه هیدرولیک

 – دستگاه فیلتر پرس تمام هیدرولیک

– دستگاه فیلتر پرس تمام رباتیک

دستگاه فیلتر پرس60 - صافی سازان صفا